Handelsbetingelser hos Framed by Frøde ApS

Generelle oplysninger

Framed by Frøde ApS
Kompagnistræde 24 
1208 Kbh. K 
CVR nr.: 42754587
Telefon: 25 31 02 26 
E-mail: framedbyfrode@gmail.com

Baggrund

Disse vilkår og betingelser gælder, når du bestiller en vare på www.framedbyfroede.dk og relaterede hjemmesider. Detaljerede kontaktoplysninger kan findes ovenfor og på www.framedbyfroede.dk.

Ordrer

For at kunne bestille via www.framedbyfroede.dk skal kunden acceptere disse betingelser og forpligter sig til at overholde dem.

En købsaftale indgås, når vi har bekræftet din ordre.

Kundeoplysninger

Som kunde er det dit ansvar, at kundeoplysningerne er korrekte og fuldstændige. Som kunde er du ansvarlig for eventuelle fejl i kundeoplysninger, herunder ansvarlig for de omkostninger vi måtte få som følge af de mangelfulde eller fejlagtige kundeoplysninger.

Priser og betaling

Priser angivet på hjemmesiden gælder for ordrer, der er placeret via www.framedbyfroede.dk. Alle beløb er i DKK inklusiv moms. Priserne omfatter ikke betalings- og fragtgebyrer. Disse vil fremgå separat.
Vi modtager betaling med kreditkort og Mobilepay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Levering

Indrammede plakater afsendes 1-3 hverdage efter ordren er modtaget. Specialordrer afsendes i henhold til aftale.

Reklamationsret

I henhold til købeloven gives der 2 års reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale, afvigelser fra design og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hver sag afgøres altid individuelt.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.
Forkert håndtering indebærer for eksempel forkert opbevaring, der kan give skade, forkert benyttelse af produktet i forhold til den tilsigtede anvendelse m.v.

Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Rimelig tid defineres som at være inden for de første 14 dage, efter at varen er modtaget, eller straks efter at fejlen er opdaget. Går varen i stykker på trods af korrekt håndtering af produktet, gælder reklamationsretten.
Vi vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Returnering skal aftales på forhånd. Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Reklamationsretten frafalder på specialorder.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonummer, så det aftalte beløb kan overføres til din konto.
Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. Vores e-mails behandles kun af ansatte af virksomheden, som er under tavshedspligt.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop, med mindre der er tale om specialprodukter. Ved disse bortfalder fortrydelsesretten jf. købeloven så snart købet er bekræftet og produktet sættes i produktion.
Perioden regnes fra den dag;
Hvor du modtager ordren.
Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveret enkeltvis eller af flere omgange.
Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om levering af varer, der består af flere partier/dele.
Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger i forhold til fragt er købers ansvar, medmindre der vedlægges returlabels i din forsendelse. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. I pakken skal der vedlægges en kopi af ordrebekræftelsen. Vedlæg gerne vores Fortrydelsesformular for hurtigere ekspedition.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelse om fortrydelse skal gives pr. mail. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde fortrydelsesformularen og sende varen tilbage. Du kan downloade vores fortrydelsesformular her.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give tydelig meddelelse til os angående fortrydelsen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Du bærer risikoen for beskadigelse af varen fra tidspunktet for varens levering hos dig, og til vi har modtaget den.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
Varer, hvor plomberingen er brudt.
Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke om, at vedkommende mister sin fortrydelsesret ved bekræftelse af køb.
Udsalgsvarer, hvor der tydeligt er blevet gjort opmærksom på, at der ikke er fortrydelsesret.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at undersøge varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens stand og handelsmæssige værdi, når vi får varen retur. For at få hele købsbeløbet retur, er du derfor velkommen til at afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du beløbet, du har overført til os, retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes det fra købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet udtryk for noget andet.
Vi tilbageholder tilbagebetalingen af beløbet, indtil vi har fået varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret varen.

Force majeure

Vi er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaget af omstændigheder, der går ud over vores kontrol, herunder, men ikke begrænset til, generel arbejdskonflikt, ændrede regeringsordrer, krigshandlinger, brand, lynnedslag, terrorangreb, tekniske problemer, fejl i strøm-, tele- eller datakommunikation eller anden kommunikation, mangler eller forsinkelser i tjenesteydelsen af underleverandører, epidemi og pandemi. Bliver vi ramt af en force majeure-begivenhed, informerer vi dig herom inden for rimelig tid. Har force majeure-begivenheden eksisteret i mere end to måneder, har vi og du ret til at opsige ordren med øjeblikkelig virkning. Evt. tilbagebetaling vil ske inden for rimelig tid, dog senest inden for hverdage 10 dage.

Klagemuligheder

Kunden forpligter sig til at klage over en vare eller tjenesteydelse til os. Kan en løsning ikke findes inden for 14 dage, skal kunden klage via Klageportalen til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage til den europæiske platform for onlinetvistbilæggelse (OTB), der stilles til rådighed af Europa-Kommissionen på www.ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.

KUNSTKLUB BY FRØDE

Køb og betaling af medlemskab

Ved køb medlemskab af Kunstklub by Frøde – godkender kunden, at Kunstklub by Frøde er berettiget til løbende at gennemføre transaktioner på kundens betalingskort.

Kunden giver med aftalens indgåelse tilladelse til, at Kunstklub by Frøde må gennemføre én betalingstransaktion for hver betalingsperiode (månedligt), så længe abonnementet løber.

Betalingstransaktionen gennemføres på sidste bankdag før en ny betalingsperiode begynder.

Kunstklub by Frøde er alene berettiget til at gennemføre betalingstransaktioner på abonnementsbeløbet for den kommende abonnementsperiode.

Eventuelle yderligere beløb skal særskilt godkendes af kunden.

Efter hver enkelt gennemført betalingstransaktion fremsendes kvittering til den e-mailadresse, der er oplyst ved opstart/køb af abonnementet.

Indgåede abonnementsaftaler er gældende, indtil de opsiges af Kunstklub by Frøde eller kunden.

Opsigelse kan ske med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 3 måneder efter aftalens indgåelse.

Opsigelse af abonnementsaftaler, fornyelse og sletning af kortoplysninger foretages via Medlemslogin fra foreningens hjemmeside. Ved kortudløb kommer der automatisk en mail med påmindelse om, at kortoplysninger skal fornyes.

Den månedlige abonnementspris er oplyst ved aftalens indgåelse og kan fra Kunstklub by Frøde ændres med et varsel på 45 dage til udgangen af en måned.

Varsel fremsendes til den e-mailadresse, der er oplyst ved opstart/køb af abonnementet.

Abonnementet kan være underlagt særskilte vilkår/reglement, som oplyses ved opstart/køb af abonnementet.

Fortrydelsesret

I henhold til forbrugeraftaleloven ydes der 14 dages fortrydelsesret på varer købt via hjemmesiden. Betalinger for deltagelse i aktiviteter samt billetter til arrangementer, kan som udgangspunkt ikke refunderes, medmindre andet er anført i beskrivelsen af aktiviteten.

Behandling af personoplysninger

Kunstklub by Frøde har behov for at indsamle, registrere og behandle personoplysninger for at kunne gennemføre ekspedition af afgivne ordre i vores webshop. Kunstklub by Frøde indsamler kun de oplysninger, der er nødvendige for levering af denne ydelse.

De personoplysninger der behandles er navn, adresse og e-mail adresse.

Der registreres ikke personfølsomme oplysninger så som cpr. nr. eller konto/kort numre.

Ved handel gennem webshoppen på www.framedbyfroede.dk registreres personoplysninger med det formål at kunne levere de bestilte varer. Når sådanne oplysninger registreres, sikrer Kunstklub by Frøde, at det sker med brugerens samtykke og at det klart fremgår, hvilke oplysninger der registreres.

Registrerede oplysninger opbevares i 5 år af hensyn til vores regnskabsmateriale, hvorefter oplysningerne slettes.

I overensstemmelse med Persondataloven, vil Kunstklub by Frøde som dataansvarlige give enhver der begærer det, meddelelse om, hvorvidt der behandles oplysninger om vedkommende.

Behandles der personoplysninger, vil der blive givet meddelelse om;

1)hvilke oplysninger der behandles,

2)behandlingens formål,

3) hvem der måtte modtage oplysningerne samt

4) hvorfra oplysningerne stammer.

En registreret kan til enhver tid over for Kunstklub by Frøde gøre indsigelse mod, at oplysninger om vedkommende gøres til genstand for behandling.

Kontakt og virksomhedsoplysninger

Kunstklub by Frøde fulde virksomhedsnavn, adresse og kontaktoplysning er:

Kjeld Langes Gade 8
1367 København K
CVR: 42754587
MAIL: Framedbyfrode@gmail.com
TLF.: 20643831